„Konin - tu płynie energia” to od 21 października nowe hasło promocyjne Konina. Nowe logo utrzymane jest w granatowo-zielonych barwach i nawiązuje do Strategii Rozwoju Miasta Konina 2020-2030.
W środę 21 października, prezydent Piotr Korytkowski oficjalnie zaprezentował system identyfikacji wizualnej podkreślając, że jego
zadaniem jest budowa tożsamości miasta:
"System identyfikacji wizualnej wraz z nowym logo ma nam umożliwić jasne komunikowanie, że wspólnie z twórczymi
i przedsiębiorczymi mieszkańcami budujemy miasto nowoczesnych technologii, pełne zieleni, przyjazne, żyjące w harmonii z naturą
i człowiekiem. Nowy system pozwoli nam tworzyć wizerunek miasta pełnego energii, innowacyjnego, rozwijającego się i otwartego na świat. Żeby budować razem, musimy mówić tym samym językiem, który wszyscy rozumiemy i który nas identyfikuje. System
identyfikacji wizualnej jest swojego rodzaju alfabetem, za pomocą którego piszemy nową historię miasta, rozpoczynamy nowy
rozdział".
Logo opracowała agencja PG Branding z Warszawy we współpracy z Wydziałem Strategii i Marketingu Urzędu Miejskiego. Prace nad nim trwały około ośmiu miesięcy.
O nowym logo-Agnieszka Gołębiowska, kierownik Wydziału Strategii i Marketingu:
"Mówi, że Konin to miasto pełne energii. Ta energia płynie nieustannie i ciągle jest doładowywana przez ludzi, nowe inicjatywy
i działania. Ta energia jest kreatywna i przedsiębiorcza, jest też odnawialna. Płynie nieprzerwalnie, wzrasta i namnaża się . Generuje jeszcze więcej energii i jeszcze więcej korzyści. Oznacza to więcej dobra, kreatywności, zdrowia, radości, dobrobytu".
Logo Miasta jest unikalne poprzez specjalnie stworzoną czcionkę - Konin Sans oraz zastosowanie płynącej kreski dającej wrażenie
ruchu, dynamiki, stwarzającej możliwość wprowadzania dodatkowych oznaczeń typu „Konin – tu płynie energia nowoczesnych
technologii”.
Prezydent Miasta Konina Piotr Korytkowski:
" Dla wielu inwestorów, zarówno lokalnych, jak i zewnętrznych, bardzo ważny jest jasny i czytelny przekaz, że miasto, w którym mają inwestować to miejsce otwartych i odważnych ludzi, miasto szanujące środowisko naturalne i jednocześnie wspierające kreatywność i przedsiębiorczość. Miasto, w którym szanuje się wartości takie, jak: radość współtworzenia, wzajemne zaufanie i harmonię z naturą. Te wszystkie elementy i wartości są nam bliskie a nowy system identyfikacji wizualnej to odzwierciedla. Chciałbym życzyć
mieszkańcom, urzędnikom, by z satysfakcją nieśli nowe logo w przyszłość miasta, w którym płynie energia."
Koszt opracowania całego systemu identyfikacji wizualnej to 68.800 złotych.
źródło/zdj.Miasto Konin