„Młody przedsiębiorca - pomysł na biznes” - finał konkursu.
Po raz szósty odbyła się kampania „Być Przedsiębiorcą” skierowana dla kreatywnych uczniów z konińskich szkół średnich. Wręczenie nagród odbyło się w czwartek, 17 grudnia z rąk Prezydenta Miasta Konina Piotra Korytkowskiego i Zastępcy Prezydenta , Pawła Adamowa.
W konkursie „Młody przedsiębiorca - pomysł na biznes” rywalizowało siedem zespołów. Uczniowie pracowali w zespołach 2-3 osobowych nad projektami biznesowymi. W trakcie pracy mogli skorzystać ze wsparcia mentora, który zapoznawał ich z metodami tworzenia kreatywnych rozwiązań. Młodzież zaprezentowała swoje pomysły przed komisją konkursową w formie filmowej.
W rywalizacji udział wzięli uczniowie ze szkół:
- II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego: Michał Urban, Jakub Borowiecki, Jerzy Czarnecki,
- II Liceum Ogólnokształcące im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego: Oliwier Plamowski, Bartosz Dębczyński, Anna Bereszyńska,
- Zespół Szkół im. Kopernika: Martyna Antecka, Daria Ciurysek, Martyna Biedziak,
- Zespół Szkół im. Kopernika: Mateusz Olejnik, Filip Wesołowski.
Zwyciężył zespół „ReUp” w składzie Anna Gąsiorowska i Wiktor Kurdek z Zespołu Szkół Górniczo-Energetycznych i. S. Staszica, który zaprezentował innowacyjną metodę przetwarzania plastikowych butelek pet na surowiec do drukarek 3D.
Drugie miejsce przypadło uczniom Zespołu Szkół Technicznych im. Marii Składowskiej-Curie: Patryk Balcerzak, Łukasz Krych, Dawid Niciński, których pomysł „FUMOSS” zakładał budowę instalacji do oczyszczania powietrza w przestrzeni miejskiej wykorzystujące naturalnie rosnący mech.
Trzecie miejsce zajęli uczniowie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Ustawicznego im. S. Batorego: Anna Gołza, Adam Wojtkiewicz, Wiktor Walczak z projektem Star Carbo. Ich firma zajmie się produkcją włókna węglowego na potrzeby produkcji kadłubów jachtów.
"Byliśmy pod ogromnym wrażeniem wszystkich zaprezentowanych pomysłów na biznes. Uczniowie doskonale poradzili sobie z trudnym wyzwaniem, jakie przed nimi postawiliśmy. Wykazali się innowacyjnym i kompleksowym podejściem w prezentowaniu swoich projektów. Tematyka większości nawiązywała do branży OZE. Dodatkowo, ich projekty opracowane zostały w bardzo krótkim czasie w warunkach online. Kompilacja tych czynników pokazuje, że młodzież naprawdę miała trudny orzech do zgryzienia."
źródło/zdj.Miasto Konin